الصفحة الرئيسية / اخبار عاجلة / إعترافات تفصيلية للفتيات ضحايا الدكتور المتحرش مايكل فهمي

إعترافات تفصيلية للفتيات ضحايا الدكتور المتحرش مايكل فهمي

 اعترافات الفتيات، على فيس بوك، اللاتي تعرضن للتحرش على يد الطبيب مايكل فهمي، وقال معظمهن إنه يوهم ضحاياه بالعلاج عن طريق حقنهن في فتحة الشرج، وكانت تتضمن تحرشًا فجًّا واعتداءات جنسية في سياق أن هذا هو العلاج، خلال السطور التالية ما جاء في اعترافات الفتيات وبعض رواد مواقع التواصل الاجتماعي:
1- هو شخص خمسيني بيدعي أنه دكتور نفسي في حين إنه ممارس عام وليه كتاب ديني كان بيتوزع في الكنايس والناس كانت فاكراه خادم في الكنيسة عشان طول الوقت بيحضر اجتماعات.
2- الضحايا بتوعه أغلبهم بنات 16 و17 سنة وطبعًا بيبقوا واثقين فيه تمامًا باعتباره خادمًا في الكنيسة، لأنه كان عامل كتاب ديني بيتوزع في الكنايس وحاطط رقمه فيه، بالتالي لما البنات تقرا الكتاب بتقرر تلجأله فيبدأ يسمعهم ويدخل حياتهم وبعدها تبدأ مرحلة انتي مريضة نفسيًا وأنا لازم أعالجك، وما بيتمش التحرش بيهم غير بعد ما يغسل دماغهم ويخليهم يكرهوا أهلهم ويقطعوا علاقتهم بصحابهم وما يبقوش بيتعاملوا مع حد غيره.
3- المتحرش “م.ف” في جلسات العلاج النفسي كان لازم يتأكد أن البنات ما عندهمش breast cancer ويعملهم هو الفحص عشان دكتور.. وطبعًا بيتحرش في سياق الفحص.
4- (م.ف) عنده دراسات حديثة محدش يعرفها قبل كده بتقول أن أي ملابس داخلية للبنات أو الولاد بتسبب سرطان. عشان كده في الرحلات اللي بيطلّعها ممنوع أي حد يلبس ملابس داخلية. وطبعًا السبب معروف.
5- بيقنع الضحايا أنه ما ينفعش يقولهم تشخيص مرضهم ولا العلاج عشان ده آخر تحديث في الطب النفسي. وبيقولهم أن علاج مرضهم غير المعروف هو الكهربا لكنه هيديهم علاج تاني بس ما ينفعش يسألوا إيه هو لحد الجلسة. ولما يروحوا الجلسة بيطلع ايه العلاج حقن شرجية! فيه اللي بيدرك أن فيه حاجة غلط ويبعد عند المرحلة دي.. وفيه اللي ما بيدركش غير متأخر بعد مراحل متقدمة من التحرش.
6- (م.ف) شخص سادي وكان بيقول للبنات لما تصوت بسبب الحقن الشرجية أو التحرش.. صوتي عشان أنا مبسوط كده. ولو حد ما عيطش أو ما كانش بيصوت بيأذيه جسديًا لحد ما ده يحصل.
7- بيلف في المحافظات على أنه شخص كنسي وبيستغل جهل الناس.. راح قبل كده لبنت بطنها واجعاها ومامتها لجأت ليه بما أنه دكتور. العلاج بتاعه كان ايه؟ بالظبط، حقن شرجية. قدام أم البنت.
8- بيتعمد أنه يخلي أي بنت تكلمه تعمل مشاكل مع أهلها دون داعي وبعدين يسحبها تعيش معاه هو ومراته وباقي البنات.
9- بيحضن ويبوس البنات باعتباره زي باباهم.
10- (م.ف) مقتنع أنه رسول من عند ربنا وجاي برسالة ف بالتالي كل اللي بيقوله صح وما ينفعش حد يناقشه ولا يقوله ليه. ولما البنت بتعترض على حاجة بيزعق ويقولها انتي اللي غلط وازاي تسأليني على حاجة
11- جلسات العلاج بالحقن الشرجية كانت بتتضمن تحرش فج واعتداءات جنسية في سياق أنه ده العلاج.
12- البنات اللي ما كانتش بتتعالج بالحقن كان بيديها مخدر أو أدوية للأعصاب ويتحرش بيها برضه.

شاهد أيضاً

هبوط حاد فى أسعار الذهب

أسعار الذهب عيار 21 سجلت أسعار الذهب اليوم الاثنين عيار 21 الأوسع انتشارًا في مصر …

أردوغان يعترف ب الخطأ إتجاه مصر ويؤكد تطلعه لاتخاذ خطوات جاده نحو تحسين العلاقات

 تحدث الرئيس التركي رجب طيب أردوغان، مرة أخرى عن مستقبل علاقات بلاده مع مصر، مساء …

ساعات ويتم الإعلان عن رحيل الفرنسي باتريس كارتيرون المدير الفني لفريق الزمالك

كشف الإعلامي محمد شبانة السبب الحقيقي وراء قرار أمير مرتضى منصور، نجل رئيس نادي الزمالك …

متحدث المترو يكشف حقيقة منع دخول المواطنين غير الحاصلين على لقاح كورونا مترو الأنفاق

 كشف أحمد عبد الهادي بكير، المتحدث الرسمي باسم الشركة المصرية لإدارة وتشغيل وصيانة مترو الأنفاق …

محافظ إسكندرية اتخاذ كل التدابير والاستعداد اللازم للتعامل مع حالة عدم الاستقرار في الأحوال الجوية غدآ

شدد اللواء محمد الشريف محافظ الإسكندرية، على جميع الجهات والأجهزة المختصة بشركة الصرف الصحي، باتخاذ …